Εικονικές περιηγήσεις οινοποιείων

Οι εικονικές, περιηγήσεις οινοποιείων σας φέρνουν στη χώρα του κρασιού.

Φαινόταν πολύ καλό για να είναι αληθινό. «Το θεώρησα σαν μια από τις τηλεφωνικές διαφημίσεις δωρεάν κρουζιέρας», είπε η marketing director του Alexander Valley Vineyards, αλλά έλεγξε την εταιρεία, Geoffrey M. Curley + Associates, ή GMC + A, και ανακάλυψε το «The Great Fermentation», μια έκθεση πέρυσι που έφερε την εμπειρία της επίσκεψης ενός αμπελώνα και οινοποιείου της Τοσκάνης στο κέντρο του Σικάγου. Μια εταιρεία ψηφιακών βίντεο που ειδικεύεται σε εκθέσεις εικονικής πραγματικότητας, προσέφερε να παράγει εικονικές περιηγήσεις στα οινοποιεία, χωρίς χρέωση.

Το Alexander Valley Vineyards είναι ένα οινοποιείο τέταρτης γενιάς που βρίσκεται ακριβώς βόρεια του Healdsburg, σε μια γη που κάποτε ανήκε στον Cyrus Alexander, από τον οποίο ονομάστηκε και η κοιλάδα.

«Η λειτουργία της αίθουσας γευσιγνωσίας και φιλοξενίας μας, έκλεισε για σχεδόν 60 ημέρες λόγω πυρκαγιών και πλημμυρών το 2019 και δεν είχαμε ανακάμψει από αυτό όταν χτύπησε ο covid-19». Το lockdown της Καλιφόρνιας έκλεισε την αίθουσα γευσιγνωσίας για επιπλέον 10 εβδομάδες και ανάγκασε την ακύρωση εκδηλώσεων, μια σημαντική πηγή εισοδήματος για πολλά οινοποιεία. «Είμαστε τώρα ανοιχτοί σε περιορισμένο αριθμό επισκεπτών μόνο κατόπιν ραντεβού, αλλά όλοι προέρχονται από τη βόρεια Καλιφόρνια. Ειλικρινά δεν γνωρίζουμε πότε θα επιστρέψει ο τουρισμός. Η εικονική περιοδεία θα μας επιτρέψει να μεταφέρουμε το οινοποιείο στους πελάτες».

Επικοινώνησα με τον Geoffrey Curley αφού διάβασα για τη δουλειά του στο οινοποιείο Schramsberg στην περιοχή της Καλιφόρνιας στην εφημερίδα Napa Valley Register. Σε μια συνομιλία μέσω Zoom από την έδρα του στη Μινεάπολη, μου είπε ότι ήθελε να βοηθήσει τα οινοποιεία να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές πιέσεις της νέας πανδημίας. Η προσπάθεια ονομάστηκε “Vineyards to Home” και βασίστηκε στο “The Great Fermentation”, το οποίο δέχτηκε περισσότερους από 14.000 επισκέπτες, κατά τη διάρκειά του πέρυσι στο Σικάγο.

«Θέλαμε να μεταφέρουμε αυτή την εμπειρία σε πιο προσωπικό επίπεδο, γνωρίζοντας ότι στην πανδημία οι άνθρωποι είτε δεν μπορούν, είτε διστάζουν να ταξιδέψουν. Πώς μπορούμε λοιπόν να τους κάνουμε να απολαύσουν την εμπειρία μιας επίσκεψης οινοποιείου στην άνεση του σπιτιού τους; Η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας είναι τόσο εξελιγμένη που μπορούμε να σας οδηγήσουμε μέσα στον αμπελώνα και αν δείτε κάτι που σας ενδιαφέρει, να κάντε κλικ σε αυτό και να μάθετε περισσότερα».

Ο Curley και η συνεργάτης του, Gina McLeod, πέρασαν μια εβδομάδα τον περασμένο μήνα στις κομητείες Νάπα και Σονόμα, κινηματογραφώντας στα Lamborn Family Vineyards, Dos Lagos Vineyards, Sky Pine Vineyards, BobDog Wines και στο Vineyard of Pasterick, πέρα από την κινηματογράφηση των Schramsberg και Alexander Valley Vineyards. Στοχεύουν συγκεκριμένα στα οινοποιεία που παράγουν λιγότερες από 5.000 περιπτώσεις κρασιού ετησίως. Οι αμπελώνες Schramsberg και Alexander Valley είναι σημαντικά μεγαλύτεροι από αυτό, αλλά είναι και οι δύο οικογενειακά οινοποιεία με ισχυρούς δεσμούς με την ιστορία της Καλιφόρνιας. Με άλλα λόγια, θαυμάσιες ιστορίες για να διηγηθεί κανείς. Το υλικό των Curley και McLeod από τις κινηματογραφήσεις είναι τώρα στην παραγωγή. Μόλις βγεί οι θεατές θα μπορούν να το απολαμβάνουν σε κινητές συσκευές, υπολογιστές ή σετ εικονικής πραγματικότητας.

Οι επισκέπτες του “The Great Fermentation” βέβαια, μπορούσαν να δοκιμάζουν κρασιά, κάτι που η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας και οι κάμερες 360 μοιρών δεν μπορούν να προσφέρουν, όμως «”τα οινοποιεία μπορούν να το προσθέσουν στο ενεργητικό τους”, δήλωσε ο Curley. Ανέφερε εικονικές γευσιγνωσίες κρασιών ή δείπνα, δύο άλλους καινοτόμους τρόπους οινοποιείων που έχουν μετατοπίσει τις προσπάθειές τους στο μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι συμετέχοντες μπορούν να ρωτούν, για το χώμα, για το κλίμα ή για τις ασθένειες ενός αμπελώνα. Επιπλεόν, θα μπορούμε να προσεγγίζουμε κόσμο που δεν θα τύχαινε ποτέ να επισκεφθεί ένα μικρό οινοποιείο στην κορυφή ενός βουνού.

Τέλος, ο Curley δηλώνει, «Είμαι λάτρης του κρασιού, αλλά όχι κάποιος που πιστεύει ότι ξέρει πολλά για το κρασί. Ένας λόγος που δημιουργήθηκε το “The Great Fermentation” ήταν για να βοηθήσουμε και ανθρώπους σαν εμένα, που μπορεί να ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για την χειροτεχνία και την επιστήμη. Γιατί διαφορετικοί τύποι εδαφών παράγουν διαφορετικές γεύσεις στα σταφύλια; Γιατί είναι σημαντικό το υψόμετρο; Γιατί μια μικρότερη ή μεγαλύτερη καλλιεργητική περίοδος έχει διαφορά; “Είμαι εκεί ακριβώς, στο σημείο δηλαδή όπου μου αρέσει να ανακαλύπτω ένα νέο κρασί ή μια νέα πτυχή του”».

πηγή: The Washington Post