Soft Drinks: Πιο υγιεινά, εξίσου γευστικά

Οι παραγωγοί σφύριξαν την έναρξη του αγώνα με σύνθημα «Go Healthy» και οι καταναλωτές ακολούθησαν. Μεταλλικό νερό με γεύσεις, αναψυκτικά με στέβια, και είναι σίγουρο πως η ζυγαριά κλείνει προς τα υγιεινά προϊόντα, με λίγες θερμίδες.

 Κείμενο: Τάνια Μπαλαμπάνη

Τα τελευταία χρόνια, σε κάθε κατηγορία των τροφίμων – ποτών, είναι σαφής η στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινά προϊόντα. Λιγότερες θερμίδες, λιγότερα λιπαρά, λιγότερη ζάχαρη, αλλά ωραία γεύση και πολλοί συνδυασμοί είναι η πρόκληση για τις εταιρείες. Εμείς θα εστιάσουμε στα… ξαδελφάκια των αλκοολούχων ποτών, για να δούμε πώς κινείται η ελληνική αγορά και τι προσφέρει σε όσους αναζητούν μια διαφορετική επιλογή για δροσιά.

Τα νομοθετικά μέτρα που επιβλήθηκαν (φόρος στη ζάχαρη) συνεχίζουν να κερδίζουν δημοτικότητα, ενώ οι κυβερνήσεις συνεχίζουν να εκπαιδεύουν τους καταναλωτές σε πιο υγιεινές συνήθειες, πιέζοντας παράλληλα τη βιομηχανία να προσαρμοστεί στα νέα μέτρα.

Εμφιαλωμένο νερό

Οι Ευρωπαίοι παραγωγοί εμφιαλωμένου νερού, με στόχο τη διατήρηση του ενδιαφέροντος για τα προϊόντα τους και την αναθέρμανση της σχέσης τους με τους καταναλωτές, καθώς η γενική τάση για τα προϊόντα ευεξίας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της κατηγορίας, έχουν στρέψει ήδη την προσοχή τους σε δύο βασικά θέματα: τον εμπλουτισμό της γεύσης των προϊόντων τους και τη συσκευασία. Ειδικά ως προς τη συσκευασία, έχουν δημιουργήσει διαφορετικά μεγέθη ανά κατηγορία, π.χ. πολύχρωμες συσκευασίες για τα παιδιά, τα λεγόμενα on-the-go μεγέθη, με εστίαση στην ανακύκλωση κ.λπ. Οι παραπάνω πειραματισμοί μέχρι στιγμής έχουν αποδειχθεί επιτυχείς και στέφονται με επιτυχία. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στη Δυτική Ευρώπη το εμφιαλωμένο νερό κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο όλων των soft drinks από πλευράς πωλήσεων (περίπου το 50%), σε off and on trade. Επίσης, όσον αφορά στις κατηγορίες functional και flavoured, ο κύριος στόχος παραμένει η προσέγγιση ενδεχομένως και καταναλωτών από άλλες κατηγορίες, όπως λ.χ. αυτή των ενεργειακών ποτών.

Ως προς την ελληνική αγορά, σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της εταιρείας IRI, «Τα τελευταία στοιχεία με κλείσιμο Απριλίου 2018 δείχνουν πως η κατηγορία του νερού είναι θετική σε όγκο και αξία. Ειδικότερα, η κατηγορία παρουσιάζει άνοδο της τάξης του 13% ως προς την αξία και 17% ως προς τον όγκο των πωλήσεων. Το μεταλλικό νερό παρουσιάζει επίσης διψήφια ανάπτυξη, κατά 14,5% σε αξία και κατά 17,1 σε όγκο, ενώ αντίστοιχα το μεταλλικό νερό με γεύσεις ανεβαίνει κατά 77,9% σε αξία και 61% σε όγκο. Τέλος, το ανθρακούχο νερό σημειώνει άνοδο κατά 4,8% σε αξία και κατά 12,4% σε όγκο και το ανθρακούχο νερό με γεύσεις ανεβαίνει κατά 7,3% σε αξία και κατά 10,9% σε όγκο».