Η νέα συνταγή ανάπτυξης της Campari είναι “γλυκόπικρη”

campari-facebook
photo credits campari-facebook

Οι αλλαγές στους κανόνες ψηφοφορίας της ιταλικής εταιρείας οινοπνευματωδών ποτών, δείχνουν ότι προσβλέπει σε μεγαλύτερες συμφωνίες.

Η μοναδική προσέγγιση της Campari για την πραγματοποίηση συμφωνιών την έχει κάνει πρωταθλήτρια στον τομέα των οινοπνευματωδών ποτών.

Η Davide Campari-Milano, μετέφερε γραφεία της στις Κάτω Χώρες αυτό το μήνα. Η έδρα της και η χρηματιστηριακή της λίστα θα παραμείνουν στο Μιλάνο, αλλά μια νέα ολλανδική βάση επιτρέπει στην Campari να ταρακουνήσει τα νερά με τους κανόνες διακυβέρνησής της, που δεν είναι δυνατοί μόνο από το “σπίτι”.

Η κίνηση θα επιτρέψει στην Campari περισσότερη δικαιοσύνη για τους μετόχους, χωρίς να αμβλύνει τον έλεγχο της οικογένειας. Σε μια δεκαετία, θα πρέπει να είναι σε θέση να συγκεντρώσει έως και 8 δισεκατομμύρια ευρώ, αύξηση από περίπου 2,8 δισεκατομμύρια σήμερα, βάσει υπολογισμών της Jefferies. Θα μπορούσε να αποφασίσει να χρησιμοποιήσει την επιπλέον δύναμη για να επεκταθεί στην Κίνα, όπου επί του παρόντος πραγματοποιεί λιγότερο από το 1% των πωλήσεων, ή την Ασία ευρύτερα. Οι ταχέως αναπτυσσόμενες μάρκες Tequila αποτελούν μιαν άλλη δυνατότητα.

Ό, τι κι αν κάνει με τη νέα νομική της δομή, η αλλαγή υποδηλώνει ότι η εταιρεία απομακρύνεται από το “γλυκό της σημείο”. Ιστορικά, η Campari έχει αποδειχθεί ικανή στο να μετατρέπει μικρές εταιρείες σε παγκόσμιες μάρκες. Όταν αγόρασε την Aperol το 2003, το πορτοκαλί απεριτίφ ήταν ένα τοπικό ιταλικό ποτό που έκανε περίπου 23 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσιες πωλήσεις. Πέρυσι, τα έσοδά της ανήλθαν σε 330 εκατομμύρια ευρώ ενώ αυξάνονται ραγδαία στις ΗΠΑ.

Ακόμα, η εταιρεία πιθανώς να μην έχει άλλη επιλογή από το να δαπανήσει μεγάλα ποσά εάν θέλει να επεκταθεί σε αναδυόμενες αγορές, οι οποίες σήμερα αντιπροσωπεύουν μόλις το ένα πέμπτο των εσόδων της. Η εντυπωσιακή ανάπτυξη της Campari τα τελευταία χρόνια καθιστά επίσης πιο δύσκολη τη μετακίνηση της βελόνας από το είδος των εξαγορών που προτιμά συνήθως. Μέχρι σήμερα, όλες οι αγορές της ήταν πάντα πολύ χαμηλότερες του ενός δισεκατομμυρίου, αλλά η επιχειρηματική της αξία πλέον πλησιάζει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η Campari έχει επιβραβεύσει πλούσια τους επενδυτές της όλα αυτά τα χρόνια. Από το 2005, η εταιρεία έχει αποφέρει συνολικές ετήσιες αποδόσεις 13%, μπροστά από τους ανταγωνιστές Rémy Cointreau, Diageo και Pernod Ricard. Αλλά μπορεί να χρειαστεί μια νέα συνταγή για την επιτυχία καθώς ολοένα αυξάνεται σε μέγεθος.

photo credits campari-facebook
Πηγή: The Wall Street Journal – Carol Ryan.