Αθανάσιος Συριανός: «Δημιουργούμε και πρωτοπορούμε»

Η ελληνική αγορά

Ο κ. Συριανός εντοπίζει αρκετούς λόγους για την κινητικότητα στην ελληνική αγορά μπίρας, μεταξύ των οποίων η αύξηση του αριθμού των μικρών ζυθοποιείων, η σαφής προτίμηση για ελληνικά σήματα και επίσης η αντίδραση των καταναλωτών και δικτύων στη μακρόχρονη στρέβλωση που παρουσίαζε η αγορά από την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης πολυεθνικής εταιρείας. Παρότι, μάλιστα, για το 2016 καταγράφηκε μείωση της κατανάλωσης (κυρίως στο δεύτερο ήμισυ του έτους μετά την επιβληθείσα αύξηση του ΕΦΚ), η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης κατάφερε αξιοσημείωτη αύξηση μεριδίου αγοράς.
Όπως σημειώνει ο κ. Συριανός, «Η πρώτη ελληνική μπίρα που κυκλοφόρησε στην αγορά, η Pils Hellas, κινείται θετικά, πράγμα που οδήγησε στην απόφαση της εταιρείας μας να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό της και με την παραγωγή της εζα Fine Lager, στοχεύοντας στην παραγωγή του καλύτερου προϊόντος στην καλύτερη δυνατή τιμή. Συνολικά, σημειώνει, «Οι πρατηριούχοι και τα σούπερ μάρκετ δείχνουν εμπιστοσύνη στην εταιρεία μας και στην προσπάθειά μας να αναπτύξουμε το δίκτυο διανομής μας, βλέποντας την αξιοπιστία της εταιρείας για παροχή μπίρας όλο τον χρόνο, σε απεριόριστη ποσότητα και με άμεση ανταπόκριση».
Όσον αφορά την κατανάλωση ευρύτερα, ο κ. Συριανός σημειώνει ότι παρατηρείται μεγάλη ευαισθησία τιμής, η οποία επηρεάζει την κατηγορία, με αποτέλεσμα οι εταιρείες του κλάδου να αυξάνουν την ένταση των προωθητικών τους ενεργειών με τιμές κάτω του κόστους για όλο το 2017. «Οι καταναλωτές το 2016 και το 2017 δείχνουν προτίμηση προς τα ελληνικά brands και τις ελληνικές εταιρείες. Εκτιμώ ότι αυτό θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, μιας και η συνέπεια, η ασφάλεια και η ποιότητα παραγωγής παραμένουν ζητούμενο, σε συνδυασμό βέβαια με την καλύτερη δυνατή τιμή», καταλήγει.

Όσον αφορά τη… μάχη «κρύας» και «ζεστής» αγοράς, ο κ. Συριανός δεν εντοπίζει κάποια ουσιαστική διαφοροποίηση. «Η κατά κεφαλήν κατανάλωση μπίρας στην κρύα αγορά βλέπουμε ότι παραδοσιακά ήταν υψηλή, ενώ βλέπουμε ότι γενικότερα η κατανάλωση μπίρας κερδίζει μερίδιο αγοράς και την αγάπη του καταναλωτή. Κατά τα άλλα, η αύξηση του ΕΦΚ οδήγησε τους εστιάτορες να απορροφήσουν εκείνοι τον φόρο. Εμείς τους δίνουμε διέξοδο έχοντας ανταγωνιστικότερη τιμή, χωρίς να έχουμε την ανάγκη να πληρώσουμε royalties σε κάποια πολυεθνική εταιρεία του εξωτερικού», αναφέρει.

Η ελληνική ταυτότητα

«Τι μπορεί να εμπνευστεί ο σημερινός Έλληνας καταναλωτής μπίρας από την επιλογή μιας πολυεθνικής μάρκας, που παράγεται στην Ελλάδα ως πιστή αντιγραφή εκείνης του μητρικού εργοστασίου; Ποια ελπίδα για ευημερία και ποια προσδοκία εξωστρέφειας και ανάπτυξης πωλήσεων μπίρας σε άλλες χώρες μπορεί να περιμένει από την πολυεθνική που διαθέτει εργοστάσια παντού; Πόσο αυθεντικές μπορεί να είναι οι μπίρες που διαθέτουν οι πολυεθνικές με επιμελώς καμουφλαρισμένο μάρκετινγκ ως ελληνικές, με τα ελληνικά ονόματα και για πόσο χρόνο θα παραμένει κρυφό το πραγματικό ιδιοκτησιακό τους καθεστώς;», αναρωτιέται ο κ. Συριανός, και δίνει την απάντηση: «Είναι πολύ διαφορετικό να παίρνει μια εταιρεία το ρίσκο να κάνει new brand development από την αναβίωση παλιών σημάτων.
Η εταιρεία μας, με σεβασμό στην ανάδειξη του παραγωγικού πολιτισμού της πατρίδας μας, πιστεύει ότι στον διεθνή χάρτη της μπίρας υπάρχει χώρος για την εδραίωση ελληνικών σημάτων. Συμμετέχουμε στην εθνική προσπάθεια ανάδειξης των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων του τουριστικού προϊόντος και της ελληνικής γαστρονομίας. Η “Ελλάδα των γεύσεων” μπορεί να αναδειχθεί και μέσα από την επιλογή ελληνικών προϊόντων ζύθου, που η εταιρεία μας ανταγωνιστικά προσφέρει. Εμείς, σαν ελληνική εταιρεία, που τολμάμε να αναπτύσσουμε νέα προϊόντα, καινοτόμα, με φρέσκια εικόνα, οφείλουμε να προσφέρουμε σε κάθε καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει προϊόντα ανώτατης ποιότητας και να βιώσει νέες εμπειρίες, γι’ αυτόν τον λόγο η εταιρεία έχει βάλει ψηλά τον πήχη!