Αθανάσιος Συριανός: «Δημιουργούμε και πρωτοπορούμε»

Τα προϊόντα και οι επενδύσεις 

Η απάντηση της ΕΖΑ στις σύγχρονες επιχειρηματικές προκλήσεις είναι προϊόντα ανώτερης ποιότητας, γευστικά εκλεπτυσμένα και εξαιρετικού σχεδιασμού. Προϊόντα που καλύπτουν τις συναισθηματικές ανάγκες των σημερινών Ελλήνων και ιδιαίτερα την ανάγκη ταύτισης, αυτοεκτίμησης και υπερηφάνειας για την επιλογή τους. «Επιδιώκουμε -και θα κερδίσουμε- με τόλμη, επινοητικότητα και αριστεία, την προτίμηση και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών για τις μπίρες μας – τους φανατικούς φίλους των μαρκών μας τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο διεθνές εμπόριο», σημειώνει ο κ. Συριανός, και συνεχίζει:
«Με δημιουργική έμπνευση, συνεπείς στη στρατηγική μας, την οποία διαρκώς επαληθεύουμε και προσαρμόζουμε, ώστε να βελτιώνουμε περαιτέρω τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα, αναπτύσσουμε και τη φετινή χρονιά πολλαπλές δράσεις, μοχλούς επέκτασης των παραγωγικών μας δυνατοτήτων και των εμπορικών μας δικτύων, που θα φέρουν θετικές μεταβολές στο ύψος και την ποιότητα των πωλήσεών μας, στην αναγνωσιμότητα των προϊόντων μας, στο επίπεδο της οργάνωσής μας και στα εταιρικά μας αποτελέσματα».
Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για την ερχομένη τριετία ανέρχεται συνολικά στα 30 εκατ. ευρώ, με στόχο να δημιουργηθεί μια νέα γραμμή εμφιάλωσης, η οποία θα είναι η καλύτερη σε ολόκληρα τα Βαλκάνια. Να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα η ΕΖΑ έχει ολοκληρώσει έναν κύκλο επενδύσεων 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το τέλος του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί ακόμα 3-5 εκατ. ευρώ επενδύσεις.

Διεθνείς στόχοι

Το όραμα της ΕΖΑ στον τομέα της εξωστρέφειας έχει έναν κεντρικό και φιλόδοξο στόχο: τη διακριτή τοποθέτηση προϊόντων ελληνικής μπίρας, αφού, όπως επισημαίνει ο κ. Συριανός, «Στην παγκόσμια αγορά διαπιστώνεται απουσία ελληνικής μπίρας με σημαντικού μεγέθους πωλήσεις. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους καταναλωτές σε όλον τον κόσμο, με αξιοπιστία και δημιουργικότητα, νέα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα. Ένα τέτοιο νέο ποιοτικό προϊόν -σε επέκταση της σειράς προϊόντων με το σήμα εζα είναι η εζα ζ fine lager που μόλις λανσαρίστηκε, με στόχο η εταιρεία μας να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική αγορά μπίρας».

Πάντως, το διεθνές περιβάλλον είναι δύσκολο, καθώς παρατηρείται μεγάλη συγκέντρωση μεριδίων στα χέρια 2-3 κολοσσιαίων πολυεθνικών, οι οποίες κυριαρχούν σε πολλές χώρες της παγκόσμιας αγοράς, με εγχώρια παραγωγή και συνήθως υψηλές τιμές. Όμως, υπάρχουν και άλλα μοντέλα ανάπτυξης. «Στην Ευρώπη υπάρχουν λίγες μεγάλες αναπτυσσόμενες ανεξάρτητες βιομηχανικές μονάδες με έντονη εξωστρέφεια, με σύγχρονες παραγωγικές εγκαταστάσεις, που διασφαλίζουν καλό κοστολόγιο και ποιοτικά προϊόντα. Διακρίνουμε 4-5 μεγάλες εταιρείες που διατηρούν μεγάλο μερίδιο στη χώρα τους. Πάνω σε αυτό το επιτυχές πρότυπο εκτιμούμε ότι μπορεί να βασιστεί η ελληνική επιχειρηματικότητα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις γειτονικές χώρες, εστιάζοντας σε πρώτη φάση σε χώρες όπου υπάρχει γεωγραφική εγγύτητα νοοτροπίας και στις παραδοσιακά καλές σχέσεις με τη χώρα μας», επισημαίνει ο κ. Συριανός.

Μάλιστα, αυτήν την περίοδο η ΕΖΑ αναπτύσσει δύο νέα καινοτόμα προϊόντα με στόχευση στις αγορές του εξωτερικού, τη σειρά O’Soul και το New Yorker. Η σειρά O’Soul -σε 7 διαφορετικές γεύσεις- είναι η νέα πρόταση της εταιρείας στα ποτά χωρίς αλκοόλ με βάση τη βύνη. Η γενική ιδέα πίσω από το σχεδιασμό της σειράς O’Soul (από την αραβική-περσική λέξη osoul = αρχές) είναι ο εναγκαλισμός της πολιτιστικής ταυτότητας της ευρείας Μέσης Ανατολής – μιας ταυτότητας που γαστρονομικά φέρει πολλά κοινά στοιχεία με την αντίστοιχη ελληνική. Το New Yorker είναι προϊόν διεθνούς στρατηγικής συνεργασίας και πρόκειται για μια lager μπίρα στην κατηγορία των summer beers, σε διάφανη φιάλη, με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.